Me ollaan täällä niin viikkotolkulla lomailtu, ettei olla paljon netissä käyty kurkkailemassa. Oli meinaan  tuolla mökkisaarella niin paljon puuhaa, ettei tätä meikäläisen päiväkirjaa ole ehditty päivittää ollenkaan.

Mää oon siellä saaressa erikoistunut kaikenlaiseen puutarhanhoitoon, metsänharvennus- ja raivaushommiin, sammakkojahtiin, kepunkannoutoon, pallonetsintään ja yleiseen palloiluun sekä uimiseenkin. Kyllä on ollut ihanaa! Vapaana on saanut juosta kuin taivaan lintu ja yöllä käydä vähän mökissä nukkumassa. Koko ajanhan on siis pitänyt juosta. Emäntä on pistänyt merkille, että siellä saaressa minä ei voi kävellä ollenkaan, vaan koko ajan pitää juosta paikasta toiseen.

Raivaushommissa:
1814125.jpg
1814130.jpg

Isäntä on siellä trimmerillä huristanut ympäri pihaa ja minä perässä vahtimassa, ettei mikään paikka jää ajelematta. Sitten oli vuorossa pensasaidan leikkuuta ja yleistä puskien harvennusta, jossa minä olin tietysti mukana. Roikuin niissä oksissa kuin viimeistä päivää, että leikkaa nyt tämäkin oksa ja tämä. Isäntä vaan aina tyhmyyksissään heitti ne oksat metsään, niin minun sitten piti niitä koko ajan olla hakemassa takaisin. Hakettahan niistä pitää tehdä, että maatuvat paremmin. Haravointiin piti myös päästä osalliseksi ja olin koko ajan pitelemässä haravanlavasta kiinni. Emännän mielestä se häiritsi, mutta minusta olin suureksi avuksi.

Mahtikepukka:
1814151.jpg

Iso J kuulemma teki kuusi päivää töitä ja sitten seitsemäntenä päivänä lepäsi. Mä olen kyllä jo aika uupunut kahden päivän jälkeen, joten kolmantena päivänä on levättävä.

1814159.jpg

Kesäterkuin, Bustus