Mun edellisestä hieronnasta oli jo vierähtänyt aivan luvattoman pitkä aika, joten sanoin mamsellille, että nyt meitsille hieronta-aikaa varaamaan. Pitäähän nyt urheilijan tietää, missä kunnossa muskelit on. Hieronta-aika järjestyikin aika nopsakkaasti ja jo eilen meillä kävi täti minua hieroskelemassa. Mun mielestä on aivan huippua, kun meillä käy vieraita, joten olin tosi onnellinen, kun tämä kiva täti tuli meille. Näytin sille kaikki parhaat leluni ja pussailin sitä aina sopivan tilaisuuden tullen.

Aluksi en olis halunnut makoilla, kun se täti alkoi pyöritteleen mun lihaksia. Olisin mielummin vetänyt sen kanssa Repe-sorsaa tai puuhastellut jotakin muuta kivaa. Muutaman kerran ne joutui minua kyljelle kääntämään, mutta äiteen mielestä mä kuitenkin rauhoituin tähän tunnin käsittelyyn jopa yllättävänkin hyvin.

Kokonaisvaltaisesti ajateltuna hieroja oli sitä mieltä, että aktiiviseksi koiraksi mun lihakset oli hyvässä kunnossa. Anatoomia on nyt meiltä vähän hukassa, joten suokaa anteeksi termistön epätieteellisyys. Etuosassa lapojen takana (tai siellä yläpuolella) oli hieman jäykkyyttä molemmin puolin, ei kuitenkaan kamalasti. Myös molempien polvien yläpuolella, oliskos ne nyt reidet sitten, oli kireyttä. Hierojan mielestä mun takakulmaukset on aika suorat, joten kireys johtuu todennäköisesti siitä, että en nostele tarpeeksi jalkoja, kun kävelen. Ja nyt kun mamselli ajatteli asiaa, niin tottahan se on. Takajalat enemmänkin sillee töpöttää suorana kuin nousee, kun mää kävelen. Lääkkeeksi nurmikolla tepastelua, hangessa tarpomista ja vedessä kahlailua. Ainut hieman pahempi jumi löytyi selästä. Aika lailla siinä keskellä selkää, rangan vasemmalla puolella, oli erittäin tiukka peukalonpään kokoinen paikka, jonka synty on hämärän peitossa. Saattaa olla esimerkiksi revähtymän aiheuttama. Hieroja sanoi, että monesti koirat ei halua oikeen kipeitä paikkoja edes käsiteltävän, vaan yrittävät nousta ylös tai jotenkin muuten ilmoittaa, että kipeä on. Mulla aluksi vähän jalat heilui, mutta makoilin kuitenkin lopulta ihan kaikessa rauhassa, vaikka jumia paineltiin.

Muuta moitittavaa ei hieroja tällä kertaa onneksi löytänyt. Otettiin uusi aika viikon päähän, jotta nähdään, onko tuo selän jumi antanut periksi ja muutenkin katsotaan, mihin suuntaan reisien ja lapojen kireys on mennyt. Hieroja myös lupasi samalla antaa ohjeita, miten mamselli voi jatkossa hieroskella minua.

Terkuin, Vetristynyt Bosse