Mulla on nyt mun talviloma, ja tultiin viettämään sitä tänne länsirannikolle. Eilen matkustettiin neljä tuntia junassa, joka sinänsä on ihan kivaa, kun voi katsella muita koiria, mutta toisaalta aika tylsää, kun en saanut yhtään leikkiä niiden kanssa.

Täällä lomapaikassa asustaa kaksi ihmistä ja sitten täällä vierailee erinäinen määrä muita ihmisiä. Tänään täällä oli sellainen mun ikäinen kaksijalkainen, joka on aika mielenkiintoinen tapaus. Sen naama haisee aina maidolta ja minä haluaisin kovasti nuoleskella sitä. Se kaksijalkainen ei oikein ilmeisesti tykkää, kun lipsuttelen sitä ja alkaa jotenkin kummasti rätisemään.

Sillä on myös kasa leluja, joihin minä en saa koskea, mutta se kyllä aina ottaa minun leluja ja pistää ne suuhunsa. Outoa käytöstä. Olenkin seuraillut sitä koko päivän, ja tarkkaillut, mitä se puuhastelee. Ainakin se vetää kaikista kaapeista kaikki tavarat ulos ja kaiken muunkin, mihin se yltää. Ja pistää nekin suuhunsa.

Yritän aina välillä haukahtaa sille, jos se alkaisi leikkiä minun kanssa, kun se olisi niin sopivasti saman kokoinenkin kuin minä. Silloin sen naama joskus menee kumman näköiseksi ja taas se alkaa rätisemään. Yleensä siinä vaiheessa emäntä juoksee paikalle ja kehottaa minua olemaan hiljaa. Vaikka siis leikkiähän minä vain haluaisin. No yritän huomenna uudestaan.

Lomaterveisin,
Bosse