Oletteko koiratoverit huomanneet sellaista asiaa, että jos emäntänne on vihainen ja mahdollisesti korottaa ääntään, niin sitä kannattaa mahdollisimman nopeasti mennä nuolemaan nassusta?!

Minä olen tämän huomannut, ja käytänkin tätä metodia päivittäin. Jos teen jotakin tuhmaa, vaikkapa käyn raivoisasti kaivamaan emännän villamattoa, ja emäntä korottaa minulle ääntään, niin nopeasti hyppään hänen syliinsä ja alan nuoleskella häntä siitä nenän ympäriltä. Emäntä alkaa yleensä kovasti nauramaan ja sitten saman tien unohtaakin koko matonkaivuusuuttumuksensa.  

Olen myös tutkinut, että auttaako tämä metodi silloin, kun haluaisin kovasti jotakin. Esimerkiksi, kun vien emännälle sukkaa, ja toivoisin, että hän sitä vähän retuuttaisi minun kanssani tai ehkäpä heittäisi, ja hän taas sanookin tiukasti EI. Silloin myös hyppään nopsasti emännän syliin ja alan kovasti lipsutella. Toistaiseksi en kyllä ole havainnut, että metodi tehoaisi tähän tarkoitukseen. Kyllä se emäntä taas alkaa naureskelemaan, mutta ei se siltikään sitä sukkaa heitä. Aion jatkaa tutkimuksia tältä osin.

Terveisin, Pusu-Bosse