Eilen aamulla hyppäsin autoon ja tein elämäni pisimmän automatkan: seitsemän tuntia ja 500 kilometriä! En tosin muista siitä juuri mitään, koska nukuin koko matkan. Hyppäsin autoon ja nukahdin, ja hetkeä myöhemmin heräsinkin jo koto-Helsingistä. Kyllä me kuulemma pysähdyttiinkin siinä jossakin välissä, mutta en muista siitä mitään.

Loma oli hyvin raskas, koska minun piti aivan jatkuvasti leikkiä. Niin kauan, kun leluja on ympärillä, niin minähän leikin. Ja lomapaikassahan aina riittää pallonheittäjää ja oravanretuuttajaa. Emäntä kohteleekin minua välillä kuin pientä lasta: pistää lelut kaappiin ja pakottaa minut nukkumaan. Kun en muka itse ymmärrä levätä. Muutenkin minun piti juoksennella ja uiskennella aivan jatkuvasti, ja kytätä sorsia ja hyttysiä ja muuta riistaa. Kyllähän sellaisesta väsyy.

Kun päästiin sitten eilen perille, niin minulla oli kova kiire merkata uudestaan maai neiburhoodi. Jotkut aivan vieraat urokset olivat käyneet ruikkimassa Minun Tolpilleni, joten piti nyt niihin kaikkiin kiireesti lorottaa uudelleen, että tietävät, kuka täällä määrää. Niin ja piti haistella ja maistella kaikkien uusien daamien tuoksut. Mums! 

Terkuin, Reissussa rähjääntynyt Bosse