Emäntä on koko kesän hyörinyt minun kimpussani punkkeja etsien. Asumme  punkkirikkaalla alueella, ja lomapaikkamme on vielä punkkirikkaammalla alueella. Emäntä on välillä aivan hysteerinen punkkiensa kanssa. Aina kun se tulee ja sanoo "punkki", niin tiedän, että kohta se taas tulee kääntelemään ja vääntelemään minua joka suuntaan ja pörhimään karvojani.

Kyllä niitä punkkeja on ehkä reilu kymmenen löytynytkin. Ne ovat tosin vasta roikkuneet karvoissani. Paitsi eilen. Yksi sellainen pirulainen oli porautunut niskanahkaani, ja tiukassa se olikin. Saatiin se lopulta kokonaisena irti noin sadan karvan siivittämänä. Emäntä on ihan kauhuissaan, kun nyt minulla on varmasti kumlinge ja borrelioosi, vaikka ihan terve minä olen. Loppuloman saan varmasti kulkea muovipussissa, jossa on pieni reikä nenälle ja silmille. Onneksi on viimeinen lomaviikko.

Bunkki-Bosse