Emäntä halusi laittaa tänne sivuilleni kyselyn koskien ulvontaa. Ulvotteko te hyvät nelijalkaiset lukijani? Ja jos ulvotte, niin millaisissa tilanteissa?

Minä taas eilen nimittäin ulvoin, ja se on emännän mielestä jotenkin hassua. Olimme illalla saunomassa, josta sitten juoksin parvekkeelle vilvoittelemaan. Parvekkeella ollessani sieltä jostain ulkopuolelta taas kuului kaikkia ääniä: haukuntaa, ihmisten puhetta ja kaikkea muuta epäilyttävää. No minähän en näitä äänteleviä koiria ja ihmisiä näe, koska parvekkeen laseista ei näy läpi. Ja nämä koirat ja ihmisethän eivät tietysti näe minuakaan johtuen samasta syystä. Niinpä sitten ulvomalla ilmoitin heille, että täällä minä olen.

835230.jpg

Emäntä ihmettelee vähän, että miksi minä ulvon enkä hauku. Sen mielestä on toki ihan suotavaa näin kerrostaloasukeille, että minä en hirveästi siellä parvekkeella räkytä. Mutta tuo ulvominen on sen mielestä jotankin alkukantaista.
Eli kertokaa nyt sille, että ulvominen on tällaisille suden läheisille sukulaisille aivan normaalia ja tyypillistä käytöstä!

Terkuin, Bosse