Koska minä olen tällainen liikkuva urheilijanuorukainen, niin välillä täytyy vähän huoltaa tätä meikäläisen tiukkaa lihaksistoa. Siksipä minun luona kävi tänään ihan oma henkilökohtainen HIEROJATÄTI!

Emäntä arveli, että lihakseni ovat ihan kunnossa ja mitään pahempia jäykistelyjä ei pitäisi olla. Silti esimerkiksi agility, hihnassa vetäminen ja jatkuva leikkiminen liukkaalla lattialla olisivat saattaneet aiheuttaa lihasteni kipeytymistä.

Minua hierottiin näin ensimmäisellä kerralla ihan varovaisesti vain tuollaiset parikymmentä minuuttia. Tarkoitus oli, että olisin maannut kaikessa rauhassa kyljelläni, mutta tämä koko hieromisasia tuntui minusta aluksi vähän epäilyttävältä, joten en suostunut makoilemaan. Niinpä minua  hierottiin seisaallaan, ja hyvin sekin onnistui.

Hieronta olikin tosi mukavaa, ja silmät aivan lupsuivat kiinni, kun lihaksiani käpälöitiin ja venyteltiin. Muuten olin hierojan mukaan ihan kunnossa, mutta takajaloissa oli hieman kireyttä. Meitsi on niin kova pomppimaan. Alkulämmittelyt ja loppuverryttelyt pitäisi kuulemma aina hoitaa tosi huolella, ja jos agilityä alkaa treenaamaan useamminkin, niin hieronta kerran viikossa pitää miehen tiellä. Parin viikon päästä pääsenkin uudestaan hierontaan. Kivakiva!

Näin sitä istutaan kireillä pakaralihaksilla:868831.jpg

Terkuin, Vetristynyt Bosse