Tänään oli oikeen tosi hieno sunnuntaipäivä! Aurinko paisteli kuin parempanakin kesäpäivänä ja sillonhan täytyy lähteä veneilemään. Otettiin nokka kohti paapuuria ja suunnattiin kivalle pienelle saarelle tuonne Helsingin edustalle. Näin syksymmällä muut ihmiset ei enää niin kovasti veneile, ja me saadaankin liikuskella noilla saarilla ihan itseksemme. Ja tiedättekö mitä se tarkoittaa! Meitsillä on freeeedom! Saan juoksennella vapaana ihan miten sattuu ja kaloseerata saarta kuinka mua huvittaa. Vähän siistiä!

889056.jpg

Mulla on näillä saarilla myös Erittäin Tärkeä Tehtävä. Mun pitää huolehtia, että kaikki kepit ja tikut ja oksat ja kävyt on järjestyksessä ja sopivan pieninä palasina. Se kuuluu meidän Metsätyöläisten vastuualueeseen. Niinpä mä tänään huolehdin, että saarelle ei jäänyt epämääräisiä keppejä sojottamaan kummallisiin paikkoihin, vaan pistin ne kaikki tikut ojennukseen, kas näin: 888864.jpg
888867.jpg
888876.jpg
888885.jpg

Sitten välillä mun piti käydä hakemassa emäntä takaisin, kun se meni hukkaan. Isäntä piti mua pannasta kiinni ja emäntä lähti jonnekkin juoksemaan. Sitten hetken päästä isäntä päästi mut irti ja mä lähdin heti kovaa kyytiä kattomaan, että mihin se yks nyt meni. Emäntä oli aina tosi onnellinen, kun mä löysin sen. Onneks mä oon olemassa, muuten emäntä varmaan vieläkin kökkis siellä kiven takana eksyneenä.

Terveisin, Bosse, Metsätyöläinen