Täällä kyseltiin taanoin, mitä mieltä meikäläinen on lumesta. No ajateltiin tuon hovivalokuvaajan kanssa odottaa, että sitä lunta tulisi oikein paljon ja sitten kertoa runsaiden kuvien kera, mitä mieltä siitä lumesta olen. Sitä lunta ei tunnu tänne Etelä-Suomeen juuri tulevan, joten meidän hienot lumikuvat taitaa nyt jäädä tänä vuonna ottamatta.

Tämän päivän kuvista näkyy, että lunta on vain hitusen jossakin pientareilla. Toinen asia, mikä kuvista näkyy, on se, että aurinko on taas vihdoin alkanut paistaa. Kivakiva! Kolmas asia, minkä tarkkasilmäisimmät voi havaita, on se, että mä olen liikenteessä pallon kanssa. Enkä minkä tahansa pallon, vaan sellaisen, jonka mä itse löysin. Mä olen nimittäin erikoistunut pallonlöytötoimintaan. Toiset etsii ihmisiä, toiset jäniksiä, minä palloja.

1241714.jpg
1241722.jpg

Olen aivan valtavan hyvä bongailemaan palloja mitä oudoimmista paikoista. Tulen milloin mistäkin pusikosta keltaisen kultakimpaleen, reikäpallon tai jopa jalkapallon kera. Tämän kuvassa esiintyvän pallon löysin eilen kirjastosta. Siis mikä saalis! Ja muistan todella kauan ne paikat, mistä olen palloja löytänyt ja käyn vielä viikkojenkin päästä tarkistamassa, jos sinne olisi ilmaantunut uusi pallo. Luulen nimittäin, että pallot on vähän niin kuin sieniä: niitä ilmestyy aina sateella. Ja viime aikoina on satanut paljon.

Terveisin, Bosse, Etsivätoimisto Pallonpaljastaja