Kautta aikojen koirat ovat komistuttaneet valkokankaita. On ollut Lassieta, Hoochia ja nyt uusinpana Myrsky-koira. Parssonitkin ovat kunnostautuneet tv-sarjojen tähtinä ja mainoksissa. Tokihan nyt minunkin siis täytyi päästä vilmiin esiintymään. Onneksi emännän ystäväinen, Minttumaaria, on alan ihmisiä ja sattui juuri tarvitsemaan meikäläisen kaltaista komistusta kuvauksiin.

Roolini ei ollut suurensuuri, mutta erittäin tärkeä: Minun piti ulkoiluttaa mummoa pubin edessä. Eikä ketä tahansa mummoa, vaan DNA:n mainoskampanjasta tuttua Elämä on -mummoa. Mummo pysähtyi juttelemaan päähenkilöiden kanssa ja minun piti näyttää tärkeältä.

Aluksi oli aika jänskää, kun paikalla oli kauheasti ihmisiä, kameroita, valoja, autoja ja kaikenlaisia vempeleitä. Kaikki oli tosi mukavia ja tuli höpisemään ja silittämään. Kun oltiin harjoittelemassa meidän kohtausta, niin mun täytyi vähän haukkua isolle karvaiselle mikrofonille, jota roikutettiin meidän pään yläpuolella. Se oli tosi epäilyttävä. Mikrofonia näytettiin mulle vähän lähempääkin, mutta olisin vähän retuuttanut sitä karvapäällystettä, joten päätettiin, että koko mikrofonia ei käytetä. Maahan oli laitettu myös sellaisia muovisia makkaroita näyttelijöille merkiksi, mihin niiden piti jäädä seisomaan. No mää pistin aikani kuluksi yhden sellaisen säpäleiksi. Koko kuvausryhmällä näytti olevan kovin hauskaa. Ohjaajan mielestä kaikki tälläinen käytös oli tosi suotavaa ja sen mielestä muidenkin näyttelijöiden pitäis olla yhtä innostuneita ja täysillä mukana elokuvanteossa.

Kohtaus saatiin purkkiin neljän otoksen jälkeen (ei johtunut minusta tämä otosmäärä) ja ensin kohtausta hieman harjoiteltiinkin. Leffassa tulee ehkä näkymään 10 sekkaa meikäläistä, mutta pätkän filmaukseen meni yli tunti. Mä käyttäydyin emännän mielestä oikeen asiallisesti siitä alkuhässäkästä toivuttuani. Vähän mun piti välillä vetää sitä mummoa, kun se käveli aika hitaasti, mutta muuten olin ihan kunnolla.

Menkääpä siis 6.3.2009 katsomaan Toinen jalka haudasta -elokuvaa, niin voitte nähdä mieskauneutta - ainakin viisi sekuntia.

1839311.jpg

Terkuin, Bosse - filmitähti